zaterdag 6 maart 2021

Cards with Roses.....Kaarten met Rozen.....XXX


Hallo allemaal even weer een blogpost van mij ter inspiratie aan jullie.
Hopelijk vinden jullie het leuk.

Ik heb lekker gespeeld met achtergronden en een roos.....en verschillende technieken gebruikt. Zoveel plezier eraan gehad en zomaar lekker even gespeeld. 

Hi there everyone, here is another blogpost from me to you....I hope you are going to like it..
I have been playing with bachgrounds and Roses....and I have used different techniques. So much fun....and for the fun of it.


Deze achtergrond is gemaakt met het mixen van Distress Inkt de groenige en blauwe tinten gebruikt. Daarover heen gespeeld met Stencils met Crackle Pasta en kleine achtergrond stempeltjes....
Toen dat allemaal gedroogd was ben ik mijn Roos gaan inkleuren met de Derwent Graphit Watercolors. zo leuk om te doen en ja veel oefenen dus.....daarna ben ik de Roos uit gaan knippen en heb ik hem op mijn kaart geplakt. Een paar woorden toegevoegd en de 1ste was klaar....

This background was made with mixing different kinds of Distress Ink. This time the greenish and blue colors. On top of that I played with stencils and Crackle Paste and small background stamps. When the background was dry I started to color my Rose. I worked with the Derwent Graphit Watercolors and had loads of fun practising. I cut out the Rose and placed it on my card. A few sentiments to finish it..


De 2de kaart zijn achtergrond is ook gemaakt door middel van het mixen van distress inkt, daarop allerlei stencils gebruikt met crackle en stencils gebruikt met distress inkt. De afdrukken heb ik omlijnd met een zwarte fineler om de nadruk te leggen op de figuurtjes. Ook de roos is ingekleurd met watercolors van Derwent, deze keer de roos een beetje lichter gemaakt....Tevens een paar tekstjes erop gedaan en de 2de kaart is klaar.

The second card's background was also made by mixing distress ink, on top of that I played with different kind of stencils with Crackle and also stencils with distress ink. I played with the fineliner to make the figures pop out of the background. The rose is also colored with the watercolors from Derwent but this time a little bit lighter then on the first card. I placed a few sentiments to finish my card. 


Kaart nummer 3 met Roos......De achtergrond van deze kaart is gemaakt met de Gelli Plate, zo leuk om te doen....ik zag het filmpje van Diny Sprakel hoe ze de mooie achtergrond maakte en dacht ik ga het ook eens proberen en ja hoor, superleuk om te doen met de Gelli Plate. Allerlei kleurtjes op de Gelli Plate aanbrengen met een kwast en goed nat opbrengen en verdelen. Dan je papiertje erop leggen en je maakt op die manier unieke achtergronden want geen enkele is hetzelfde. Ik heb nog wat stempeltjes op de achtergrond aangebracht en ook de Roos weer ingekleurd met de Derwent watercolors. 

Card number 3 with Rose.....The background of this card was made with the Gelli Plate, so much fun to make this....I saw the video of Diny Sprakel how she made these beautifull backgrounds with the Gelli Plate so I thought I would give it a try too....and yesss so much fun. All sorts of colors are placed with a brush onto the Gelli Plate, with a wet brush you are deviding the colors onto the gelli Plate. You put your piece of paper onto the Gelli Plate and you are making unique backgrounds this way, because none of it is the same. I have played with some more background stamps and colored the Rose with the watercolors. 

Ik hoop dat ik jullie wat inspiratie heb kunnen geven, veel succes.

I hope I have given you some inspiration and good luck..



Ik wil graag met de volgende challenges meedoen:
I would like to join into the following challenges:





Thank you for checking out my blog
Dank je wel voor je bezoekje aan mijn blog

Hugs Terry xxx



 

8 opmerkingen:

  1. Prachtig gedaan Terry ,mooie achtergronden ook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super bedankt lieve Jessy voor je berichtje. Liefs Terry xxx

      Verwijderen
  2. Prachtig gedaan Terry ,mooie achtergronden ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, these cards are amazing! Love the beautiful rose!
    You got a new follower ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, such pretty cards! I love how you created the backgrounds with the layers of colour and stenciling, and the pale pink rose looks so beautiful against the turquoise - gorgeous 😀. Thanks so much for joining us at Creative Artiste! Hugs, Jo x

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks so much for your lovely comment Hugs Terry xxx